Jesteś klientem banku PKO BP? Wkrótce możesz mieć problem z płatnościami zbliżeniowymi w IKO

PKO BP od 20 marca 2024 r. stopniowo wycofuje płatności zbliżeniowe telefonem z kartą podpiętą do aplikacji IKO. Zamiast tego bank zachęca do korzystania z płatności zbliżeniowych Blikiem, które są bezpłatne i dostępne we wszystkich terminalach w Polsce.

Nowa polityka banku PKO BP i zmiany w płatnościach zbliżeniowych IKO

PKO BP tłumaczy, że płatności NFC przez aplikację IKO nie są jedynym sposobem na regulowanie należności. Marka chce skupić się na rozwoju bardziej uniwersalnych i bezpiecznych rozwiązań, takich jak BLIK.

Co zyskujesz płacąc Blikiem?

  • Płatności w każdym terminalu w Polsce: BLIK działa we wszystkich terminalach płatniczych z logo Mastercard, co zapewnia szeroką dostępność.
  • Bezpłatne transakcje: Płatności BLIKiem są bezprowizyjne, co oznacza oszczędność dla każdego użytkownika.
  • Szybkie i wygodne płatności: BLIK to szybki i intuicyjny sposób płatności – wystarczy zatwierdzić transakcję w aplikacji bankowej.
  • Dodatkowe funkcje: BLIK oferuje także inne funkcje, takie jak wypłaty z bankomatów bez karty, przelewy na telefon czy podział rachunku.

IKO płatności zbliżeniowe problem

Jak wspomniałem we wprowadzeniu do niniejszej publikacji – PKO BP od 20 marca 2024 r. zacznie wycofywać płatności zbliżeniowe telefonem z kartą podpiętą do swojej autorskiej aplikacji. W celu uniknięcia problemów z związanych z płatnościami zbliżeniowymi IKO należy włączyć płatności zbliżeniowe BLIK. Można tego dokonać z poziomu aplikacji. Niestety wykonywanie zrzutów ekranu w programach bankowych nie jest możliwe, ale poniżej znajdziesz dokładną instrukcję, która przeprowadzi cię przez cały proces krok po kroku.

Jak w aplikacji IKO włączyć płatności zbliżeniowe BLIK?

  1. Przejdź do: Płatności → Płatności zbliżeniowe → w menu kontekstowym (3 kropki) wybierz Ustawienia płatności → Źródło płatności
  2. Wybierz Płatności zbliżeniowe BLIKIEM i wskaż konto, z którego chcesz płacić BLIKIEM zbliżeniowo. Wybierz sposób potwierdzania transakcji
  3. Potwierdź zmianę i płać jak dotychczas, zbliżając telefon do terminala

Płatności zbliżeniowe nadal nie działają?

Jeżeli zaproponowana w niniejszym artykule metoda nie naprawiła twojego problemu z płatnościami zbliżeniowymi to koniecznie skontaktuj się z infolinią banku PKO BP. Numer do pomocy technicznej znajdziesz poniżej.

  • Infolinia PKO BP: 800 302 302