Aplikacja Moje ING otrzyma ważną funkcję! Klienci popularnego banku będą mogli jej użyć jako pierwsi w Polsce

ING jako pierwszy bank w Polsce udostępnił swoim klientom możliwość przekazania danych osobowych przy pomocy aplikacji mobilnej. Klienci z Profilem Zaufanym mogą teraz szybciej i łatwiej potwierdzić swoją tożsamość w telefonie przy użyciu kodu PIN. Cały proces stanie się więc zdecydowanie bardziej intuicyjny.

W oficjalnym komunikacie ING czytamy, że nowe rozwiązanie jest odpowiedzią na rozwój krajowego systemu tożsamości elektronicznej (Profil Zaufany i Węzeł Krajowy) oraz na wzrost liczby stron internetowych korzystających z węzłów tożsamości, do których klienci mogą zalogować się, w celu załatwienia sprawy urzędowej lub komercyjnej.

Jak potwierdzić tożsamość przy pomocy aplikacji Moje ING?

Aplikacja mobilna Moje ING jest integralną częścią usług oferowanych przez bank ING. Umożliwia ona przede wszystkim szybsze wykonywanie części procesów związanych z kontem użytkownika oraz łatwiejsze kontrolowanie operacji przeprowadzanych na jego środkach. Kluczową zmianą w omawianym programie jest dodanie do niego opcji potwierdzania swojej tożsamości przy pomocy kodu PIN zamiast SMS-ów. W celu skorzystania z omawianej funkcji należy:

  • na stronie urzędu lub dostawcy usługi wybrać logowanie przez bankowość internetową, a następnie wskazać ING,
  • wybrać opcję „Potwierdź w aplikacji Moje ING”, co spowoduje przekierowanie do aplikacji, gdzie szybko i bezpiecznie będzie można potwierdzić tożsamość,
  • następnie proces przebiega w aplikacji, gdzie zamiast hasła można skorzystać z biometrii, a zamiast kodu SMS klient wpisze PIN.

Nowa funkcjonalność będzie dalej rozwijana – na obecnym etapie klienci czasami mogą trafić na miejsca, które mimo wszystko wymagają jeszcze dodatkowego zalogowania w przeglądarce. Dokładną instrukcję dotyczącą całego procesu znajdziesz także na oficjalnej stronie banku ING.

W jakich sytuacjach nowa funkcja może okazać się przydatna?

Sprawy urzędowe
Spora część operacji urzędowych, które niegdyś wymagały wysłania fizycznego listu lub odwiedzenia konkretnej placówki, teraz może odbyć się bez wychodzenia z domu – przy użyciu jedynie profilu zaufanego. Założenie profilu zaufanego przez internet jest bezpłatnie, a klient, który potwierdził swoje dane osobowe w placówce bankowej, może to później zrobić w aplikacji Moim ING. Profil jest ważny przez 3 lata, po których należy przedłużyć jego ważność.

Sprawy komercyjne
Bez wychodzenia z domu można np. przedłużyć umowę z operatorem sieci komórkowej lub wykupić polisę na życie. Aby skorzystać z usługi, należy na stronie internetowej wybranego dostawcy wskazać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID.

Podpis kwalifikowany
Bezpiecznie i wygodnie klient może podpisać dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym mSzafir.

  • w dowolnym miejscu, o każdej porze,
  • podpis nie wymaga specjalnego czytnika i karty,
  • e-podpis ma taką samą moc prawną jak podpis własnoręczny.