Od 15 lutego w systemie Podatki GOV możliwe jest rozliczenie PIT-u online za 2024 rok. Część użytkowników skarży się jednak na błędy, które uniemożliwiają wykonanie całego procesu. W niniejszej publikacji dowiesz się jak obejść jeden z najczęstszych problemów, występujących podczas wysyłania sprawozdania PIT-37.
Spis treści
Błąd podczas rozliczania PIT-37 online w 2024 roku
Omawiany problem pojawia się podczas próby podsumowania swojego rocznego rozliczenia w serwisie Podatki GOV. Część użytkowników zgłasza, że sfinalizowanie sprawozdania jest niemożliwe, a po wybraniu opcji „Wyślij” strona ponownie pokazuje podatnikowi tę samą zakładkę z dopiskiem: „Sprawdź rachunek bankowy. Przysługuje Ci zwrot nadpłaconego podatku. Wskaż lub zaktualizuj dane dotyczące Twojego rachunku bankowego”.
Jak pozbyć się problemu? Instrukcja krok po kroku
- Rozwiń zakładkę „Twoje dane”, znajdującą się w menu po lewej stronie
- Kliknij na baner podpisany „Dane osobowe”
- Wybierz formularz umożliwiający zaktualizowanie Twoich danych
- Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie i zatwierdź swoje dane (jeśli pozostały niezmienne) lub wprowadź konieczne modyfikacji
- Wyślij formularz i czekaj na jego akceptację
- Wysłane przez siebie dokumenty możesz śledzić w zakładce „Dokumenty” – „Wysłane”
- Znajdziesz tam opcję sprawdzenia wysłanych dokumentów oraz możliwość odświeżenia strony i zweryfikowania, czy zostały już zaakceptowane
- Po akceptacji dokumentu wejdź do zakładki odpowiedzialnej za rozliczenie i spróbuj ponownie wysłać swoje roczne podsumowanie PIT-37