Sprawdź od kiedy możliwe będzie rozliczenie PIT-u online oraz jak zrobić to w szybki i intuicyjny sposób.
Spis treści
Od kiedy będzie można rozliczyć PIT online?
Od 15 lutego 2024 roku możesz skorzystać z usługi Twój e-PIT, czyli najwygodniejszej formy rozliczenia rocznego online. To usługa udostępniona przez Ministerstwo Finansów, która zawiera automatycznie wypełniony formularz PIT na podstawie danych przesłanych przez płatników.
Aby rozliczyć się z wykorzystaniem Twój e-PIT, wystarczy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego (np. profilem zaufanym lub bankowością elektroniczną) i sprawdzić/zaakceptować automatycznie wypełnione dane. W usłudze masz również możliwość dodania ulg i odliczeń.
Twój e-PIT jest dostępny nie tylko dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej, ale również dla tych, którzy taką działalność prowadzą oraz działów specjalnych produkcji rolnej. Cały proces rozlicza PIT-u online jest bardzo szybki i – o ile dane pobrane przez urząd są prawidłowe – powinien zająć Ci kilka minut.
Do czego służy profil zaufany?
Profil zaufany to niezwykle proste i wygodne narzędzie do elektronicznej weryfikacji tożsamości. Posiadając konto w tej rządowej bazie danych, zyskujesz szereg udogodnień, które ułatwią Ci codzienne życie.
Dzięki profilowi zaufanemu możesz zapomnieć o kolejkach i długim oczekiwaniu w urzędach. Załatwisz wiele spraw online, składając wnioski, pobierając dokumenty, czy uzyskując informacje. Profil zaufany daje Ci również możliwość składania podpisu elektronicznego, który ma taką samą moc prawną jak podpis własnoręczny. To idealne rozwiązanie do podpisywania umów, faktur, czy innych dokumentów online.
Jak założyć nowy profil zaufany?
Założenie profilu zaufanego jest bardzo proste, a aby to zrobić należy w pierwszej kolejności otworzyć rządową stronę internetową pz.gov.pl. Następnie konieczne będzie wybranie opcji umożliwiającej rejestrację nowego konta. Najprostszym sposobem na utworzenie profilu jest zalogowanie się do portalu przez swoje dane do bankowości internetowej.
W ten sposób to bank staje się naszym dostawcą tożsamości i przesyła do rządowego serwisu wszystkie konieczne informacje na temat nowego użytkownika. Pozostałe metody założenia konta polegają na wykorzystaniu dowodu osobistego z warstwą elektroniczną, wideo weryfikacji, albo osobistego potwierdzenia tożsamości w urzędzie gminy, oddziale ZUS lub urzędzie skarbowym.