Jedna z najlepszych gier ostatnich lat trafi na wyłączność Netflix Games

Są takie gry, które starzeją się bardzo powoli albo nie starzeją się w ogóle. Jedną z nich jest Hades od studia Supergiant Games, twórców takich hitów jak Bastion czy Transistor. Teraz Hades otrzyma kolejne “życie”, a to dzięki Netflixowi.

Hades zmierza na iOS na wyłączność Netflix Games

Studio Supergiant Games poinformowało za pośrednictwem swojej oficjalnej strony, że już w przyszłym roku gra Hades trafi na urządzenia mobilne z systemem iOS 16 (wzwyż). Co jednak jeszcze bardziej interesujące będzie ona dostępna tylko i wyłącznie dla abonentów usługi Netflix Games.

Hades w wersji mobilnej powstaje przy współpracy ze studiem Secret6 i zagwarantuje nam intuicyjne sterowanie za pośrednictwem ekranu dotykowego, wsparcie dla zapisów w chmurze oraz system osiągnięć. Dla naszej wygody zadbano również o możliwość wykorzystania zewnętrznego kontrolera, np. takiego do konsoli Xbox Series X bądź PlayStation 5.

Hades jest zatem kolejną grą, która podąży drogą, jaką ostatnio obrał choćby Football Manager 2024 w wersji mobilnej i trafi na wyłączność do katalogu gier Netflix Games.

Netflix inwestuje w gry, co dalej?

Trzeba przyznać, że Netflix obrał bardzo ciekawą strategię rozwoju działu gier wideo. Nie jest bowiem tajemnicą, że streamingowy gigant ma w planach stać się wiodącą siłą wśród wydawców gier. Jednak póki co działania Netflixa są mocno zachowawcze i ograniczają się do rozwoju usługi Netflix Games, która skupia się przecież na grach mobilnych. Wydaje się jednak, że Netflix odrobił pracę domową i nie chce popełnić błędów takich korporacji, jak Google czy Amazon, które z hukiem wkraczały do świata gier i tak samo głośno z niego wypadały. Ci drudzy jeszcze walczą, ale z pewnością długo nie dorównają największym w branży.

Netflix pomału i metodycznie buduje swoją markę w świecie gier, przekonując do siebie coraz więcej utalentowanych partnerów. Pamiętajmy też, że Netflix utworzył dział, który ma zająć się produkcją gier opartych na największych markach serwisu, jak Stranger Things, Squid Game czy Dom z papieru. Jednak na wysokobudżetową produkcję z “Drugiej Strony” z pewnością jeszcze poczekamy.