Aplikacja Biedronka nie działa? Sprawdź informacje na temat dzisiejszej awarii oraz sposoby na rozwiązanie problemu

Użytkownicy popularnej aplikacji dedykowanej konsumentom sieci sklepów Biedronka zgłaszają coraz większą ilość problemów związanych z poprawnym działaniem programu.

Awaria aplikacji Biedronka

Klienci popularnej sieci sklepów zaczęli wczoraj (27.02) zgłaszać problemy związane z poprawnym działaniem aplikacji Biedronka. Awaria uniemożliwia części użytkownikom zalogowanie się do programu oraz skorzystanie z promocji i karty lojalnościowej. Niestety na oficjalnej stronie dyskontu nie pojawił się żaden komunikat wskazujący na źródło omawianych problemów, a więc nie wiemy jak długo będą trwały prace nad ich rozwiązaniem. Warto również zaznaczyć, że nie dotyczą one wszystkich użytkowników popularnej aplikacji.

To nie pierwsza awaria aplikacji Biedronka w tym roku

Zrzut ekranu z aplikacji Biedronka

Na początku 2024 roku Biedronka wypuściła istotną aktualizację do aplikacji ułatwiającej korzystanie z jej programu lojalnościowego. Proces migracji danych do nowej wersji oprogramowania rozpoczął się w ciągu ostatnich tygodni i według oficjalnych komunikatów marki ma zostać ukończony wraz z ostatnim dniem stycznia. Taki ruch oznacza jednocześnie, że wsparcie dla poprzedniej wersji aplikacji zostanie wkrótce zamknięte, a wszyscy użytkownicy będą zmuszeni do skorzystania z nowej odsłony programu.

W teorii cały proces powinien odbyć się niemalże automatycznie, a ingerencja ze strony użytkownika ma ograniczyć się jedynie do pobrania nowej aktualizacji (jeśli nie zrobimy tego do końca stycznia, to program niemalże na pewno zasugeruje nam wykonanie całego procesu przez odesłanie do sklepu z aplikacjami). Na stronie Biedronki czytamy również, że: “po zainstalowaniu aplikacji nastąpi migracja Twoich danych i ustawień na nową wersję. Postaramy się, aby proces ten był dla Ciebie jak najkrótszy. W niektórych sytuacjach, jeśli nie będziemy mogli pobrać danych, poprosimy Cię o ponowne zalogowanie się lub przejście procesu rejestracji do programu Moja Biedronka jeszcze raz”.

Niestety rzeczywistość okazała się nieco mniej przyjemna, a wraz z początkiem nowego roku spora część użytkowników zaczęła zgłaszać problemy związane z poprawnym działaniem aplikacji. Większość z nich dotyczyła braku możliwości zalogowania się na swoje konto. Po wpisaniu poprawnych danych program odsyłał konsumentów do kolejnego okienka, które wymagało wpisania kodu z SMS-a. Niestety żadna wiadomość nie była wysyłana użytkownikom.

Jak samodzielnie rozwiązać najczęstsze problemy z aplikacją Biedronka?

Niestety spora część problemów związanych z poprawnym działaniem aplikacji wynika bezpośrednio z awarii po stronie dostawcy usługi. Oznacza to, że wpływ użytkownika na szybsze rozwiązanie kłopotów bywa znikomy. W razie wszelkich niedogodności warto jednak zawsze wykonać trzy proste kroki:

  • ponownie zalogować się do aplikacji,
  • jeszcze raz zainstalować program,
  • sprawdzić, czy korzystasz z aktualnej wersji aplikacji.

Ostatni z wymienionych przeze mnie podpunktów może wydawać się średnio intuicyjny w świetle ostatnich awarii związanych z nową wersją oprogramowania, jednak w większości przypadków drobne udpate’y nie generują tak dużych problemów w korzystaniu z aplikacji.

Jak ponownie zalogować się do aplikacji?

W celu ponownego zalogowania się do aplikacji wystarczy otworzyć program, a następnie wybrać zakładkę znajdującą się w prawym dolnym rogu widoku głównego (zaznaczona na pierwszym z powyższych zrzutów ekranu). Kolejny krok polega na rozwinięciu szczegółowych ustawień oraz wybraniu opcji opisanej jako “Wyloguj się”. Po wylogowaniu otrzymamy możliwość ponownego wpisania danych, co może poskutkować rozwiązaniem problemów związanych m.in. z brakiem aktualnych promocji lub codziennego rabatu,

Jak ponownie zainstalować aplikację BIedronka?

jak zainstalować aplikację biedronka

Usunięcie aplikacji z pamięci telefonu odbywa się identycznie jak w przypadku każdego innego programu. Aby tego dokonać wystarczy przytrzymać palec na ikonie Biedronki, a następnie wybrać opcję opisaną jako “Odinstaluj”.

Ponowne zainstalowanie aplikacji jest równie proste i wymaga jedynie odnalezienia odpowiedniej zakładki w sklepie ze wszystkimi programami (App Store w przypadku iPhone’a oraz Sklep Play w przypadku smartfonów z Androidem). Cały proces możecie prześledzić na zamieszczonych w tym akapicie zrzutach ekranu, jednak o wiele szybszą opcją będzie skorzystanie z odnośników, które wstawiłem powyżej. Przenoszą one bezpośrednio do oficjalnej strony aplikacji Biedronka w App Storze oraz Sklepie Play.

Jak sprawdzić, czy moja wersja aplikacji jest aktualna?

W celu sprawdzenia, czy korzystasz z aktualnej wersji aplikacji Biedronka wystarczy otworzyć poświęconą jej stronę w sklepie ze wszystkimi programami. Odnośniki do konkretnych zakładek znajdziesz w poprzednim akapicie. Po przejściu do oficjalnej strony programu zobaczysz informację dotyczącą ewentualnej możliwości zainstalowania aktualizacji jeśli takowa jest dostępna na Twoim urządzeniu.

Warto jednak pamiętać, że: “minimalne wymagania dotyczące wersji oprogramowania zainstalowanego na telefonie się nie zmieniają. Zgodnie z regulaminem programu lojalnościowego Moja Biedronka minimalne wymagania systemu operacyjnego do obsługi aplikacji Biedronka na urządzeniu mobilnym to: Android w wersji minimum 8.0, iOS w wersji minimum 13.3”.

Nie znalazłeś rozwiązania swojego problemu? Skorzystaj obsługi klienta

Jeżeli nadal masz kłopoty z poprawnym działaniem aplikacji, to najlepszym rozwiązaniem możemy być skontaktowanie się z Biurem Obsługi Klienta i zgłoszenie Twojego problemu. Powyższa możliwość została umieszczona wewnątrz programu, a cały proces jest banalnie prosty. Wystarczy otworzyć ustawienia aplikacji, a następnie rozwinąć zakładkę opisaną jako “Pomoc”. To właśnie tam znajdziesz więcej informacji na temat samej apki oraz możliwość kontaktu z obsługą techniczną.