Pod koniec każdego roku Spotify tworzy podsumowanie najczęściej odsłuchiwanych utworów, do którego dostęp otrzymuje indywidualnie każdy użytkownik. Popularny serwis uruchamia wtedy funkcję Wrapped, która pozwala na sprawdzenie swoich muzycznych preferencji na przestrzeni ostatnich miesięcy. Na szczęście nie musisz czekać na tegoroczną premierę tej opcji, aby samodzielne zweryfikować statystyki związane z Twoim profilem.
Spis treści
Jak sprawdzić swoje muzyczne podsumowanie roku już teraz?
Jeżeli znudziło Ci się czekanie na tegoroczną edycję Spotify Wrapped, to w niniejszej publikacji odkryjesz alternatywę dla tej popularnej funkcji. Mowa o aplikacji Stats.fm for Spotify, którą znajdziesz zarówno na smartfonach z Androidem, jak i urządzeniach opartych na systemie iOS (w obu przypadkach jest ona dostępna za darmo).
Omawiany program pozwala na przeglądanie statystyk związanych z podłączonym do niego profilem. Wśród bezpłatnych opcji widnieją m.in. możliwość sprawdzenia najczęściej odsłuchiwanych artystów oraz najchętniej odtwarzanych utworów w skali 4 tygodni, 6 miesięcy lub od momentu założenia konta.
Niestandardowe ramy czasowe oraz bardziej rozbudowane funkcje (jak np. przegląd łącznej ilości odtworzeń oraz minut spędzonych na słuchaniu muzyki) są dostępne jedynie dla użytkowników wersji premium. Aplikacja posiada dwa płatne plany, a chętni mogą skorzystać z jednorazowej wpłaty w wysokości 22.99 złotych lub abonamentu odnawianego raz na rok w wysokości 15.99 złotych.
Niestety, aby program mógł wyświetlać pożądane przez nas informacje, musimy udzielić mu dostępu do naszego konta w serwisie Spotify. W niektórych przypadkach może to więc wymagać logowania przez Facebook’a lub adres Gmail. Osobiście korzystam z omawianej aplikacji już od kilku lat i nie miał z nią żadnych problemów, jednak zaznaczam, że z całą pewnością jest ona mniej bezpieczna niż oryginalne Spotify Wrapped.
Kiedy Spotify Wrapped 2023 pojawi się w aplikacji?
Muzyczne podsumowanie roku, organizowane przez Spotify, pojawi się na platformie na przełomie listopada i grudnia. W poprzednich latach analogiczna funkcja trafiała do użytkowników w podobnym terminie, a więc możemy zakładać, że plany marki nie uległy zmianie. W 2022 roku opcja Wrapped była dostępna od 30 listopada, natomiast w 2021 roku od 1 grudnia.
W momencie udostępnienia aktualnej wersji Wrapped, w Twojej aplikacji pojawi się baner zachęcający do sprawdzenia indywidualnego podsumowania roku. Tę samą możliwość znajdziesz również w zakładce „przygotowane dla Ciebie”, ale stanie się to dopiero po dodaniu funkcji do programu.