Serwis Gemius opublikował właśnie badania, dzięki którym poznaliśmy dane związane z polskimi użytkownikami najpopularniejszych portali społecznościowych. Wśród analizowanych platform znajduje się między innymi TikTok, czyli jedna z czołowych aplikacji na współczesnym rynku serwisów internetowych.
Omawiany portal charakteryzuje się przede wszystkim krótkimi formami wideo, a ten sposób przyjmowania treści może kojarzyć się głównie z młodymi odbiorcami. Analizując badania opublikowane na stronie Media Panel faktycznie możemy zauważyć, że na TikToku w ogromnej mierze czas spędzają przede wszystkim młodsi użytkownicy. Warto jednak zaznaczyć, że reprezentacja starszej widowni jest naprawdę mocna.
Kto spędza najwięcej czasu na TikToku?
Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez firmę badawczą Gemius, na TikToku najwięcej kont należy do użytkowników w przedziale wiekowym 35-44 lat. Na drugim miejscu plasują się osoby w przedziale 25-34 lat, a dopiero później młodsi widzowie z przedziału wiekowego 15-24 lat.
Przyznam, że powyższe dane były dla mnie sporą niespodzianką, ponieważ nie oczekiwałem aż tak mocnej reprezentacji w wyższych grupach wiekowych. Podział na płeć jest już zdecydowanie mniej zaskakujący, ponieważ TikTok posiada niemalże tyle samo męskich co damskich użytkowników.
Poniżej możecie również prześledzić dane, prezentujące podział na miejsce zamieszkania wśród osób korzystających z tej popularnej aplikacji.
Co ciekawe TikTok – pomimo swojej rosnącej popularności – znajduje się dopiero na trzecim miejscu wśród serwisów społecznościowych cieszących się największą ilością aktywnych użytkowników. Na pierwszym miejscu w Polsce nadal pozostaje Facebook, za którym plasuje się druga aplikacja marki Meta, czyli Instagram.