Orange wkrótce rozpocznie wyłączanie sieci 3G. Sprawdź, jak możesz przygotować się na nadchodzące zmiany

Biuro prasowe sieci komórkowej Orange, poinformowało o rozpoczęciu prac nad dezaktywacją technologii 3G na terenie naszego kraju. Zapowiadany proces rozpocznie się 26 września i w pierwszej kolejności ma dotyczyć sześciu powiatów: pilskiego, złotowskiego, wałeckiego, wieruszowskiego, wieluńskiego i pajęczańskiego.

Decyzja o całkowitej rezygnacji z 3G jest powiązana z rozwojem technologicznym, który towarzyszył marce na przestrzeni ostatnich kilku lat. Niemalże wszyscy klienci Orange korzystają obecnie z sieci LTE, a sam udział wyłączanej technologii w całym ruchu operatora wynosi dzisiaj zaledwie 2,5%.

W drugiej połowie października rozpocznie się dezaktywacja 3G w kolejnych powiatach: czarnkowsko-trzcianeckim, chodzieskim, obornickim, wągrowieckim, sieradzkim, zduńskowolskim, poddębickim i łaskim. W 2025 roku możemy spodziewać się pełnego wyłączenia omawianej technologii dla klientów korzystających z usług Orange.

Jak przygotować się na zmiany wprowadzane przez Orange?

Orange sieć 3G

W jednym z komunikatów prasowych Orange informuje, że “dla większości klientów wyłączenie 3G nie wymaga podjęcia żadnych działań”. W dalszej części publikacji czytamy jednak, że jeśli jesteś klientem tego operatora, to z całą pewnością warto sprawdzić, czy Twój telefon posiada wbudowaną obsługę prowadzenia rozmów w technologii VoLTE. W celu zweryfikowania tej informacji wystarczy wysłać bezpłatnego SMS-a o treści KARTA na numer 80233.

Powyższy sposób działania jest rekomendowany klientom indywidualnym oraz właścicielom małych i średnich firm, którzy korzystają z usług abonamentowych i prepaid w Orange. W komunikacie przeczytamy, że z bezpłatnego SMS-a mogą skorzystać również użytkownicy nju mobile. Klienci korporacyjni powinni natomiast działać w opisany wcześniej sposób lub skontaktować się bezpośrednio ze swoim opiekunem biznesowym.

Orange informuje, że wymiana starej karty SIM na nową, obsługującą 4G i 5G, jest bezpłatna, a “klienci, którzy pozostaną przy korzystaniu z kart SIM lub telefonów starszego typu, nieobsługujących 4G, będą mieli zapewnione usługi w technologii 2G”.