Wszystko wskazuje na to, że jeden z największych operatorów sieci komórkowych w Polsce ma problemy z poprawnym działaniem swoich usług. Klienci Orange raportują bowiem wyraźny wzrost kłopotów związanych z poprawnym działaniem: internetu stacjonarnego, sieci komórkowej oraz internetu mobilnego.
Awaria Orange – marzec 2024
Dane z serwisu Downdetector sugerują jednocześnie, że nie jest to jednostkowy przypadek, a raczej większy problem, który może dotyczyć sporej części użytkowników. Zintensyfikowanie ilości zgłoszeń pochodzących od klientów marki Orange nastąpiło dzisiaj rano (14 marca, około godziny 7:00) i trwa nadal.

Jeśli zwrócimy uwagę na szczegółowe dane dotyczące liczby raportów, to szybko zauważymy, że na przestrzeni jednej godziny (między 8:00 a 9:00) ilośc alertów wyraźnie wzrosła.

Procentowy rozkład awarii zgłaszanych przez użytkowników przedstawia się następująco:
- problemy z internetem stacjonarnym (70%),
- problemy z siecią komórkową (18%),
- problemy z internetem mobilnym (12 %).
Kłopoty dotyczą więc w dużej mierze klientów korzystających z pakietów domowych. Jeżeli znajdujesz się w grupie poszkodowanej przez wspomniane problemy, to przed skontaktowaniem się z infolinią polecam wykonać dwie proste czynności. Mam w tym miejscu na myśli standardowy reset routera oraz wykonanie diagnostyki w aplikacji Mój Orange.
Jak zresetować router w przypadku awarii internetu domowego Orange?
- Odłącz urządzenie od prądu, odczekaj chwilę i włącz je ponownie a następnie poczekaj kilka minut aż diody zaczną sygnalizować powrót połączenia z siecią
- Skorzystaj z materiałów dołączonych do sprzętu – znajdziesz tam m.in. schemat podłączenia urządzenia oraz dokładny opis działania diod
Jak wykonać diagnostykę w aplikacji Mój Orange?
- Otwórz aplikację Mój Orange
- Przejdź do zakładki „więcej” w prawym, dolnym rogu

- Wybierz baner podpisany jako „diagnostyka”
- Dokonaj diagnostyki swojej usługi

Jeżeli powyższe rozwiązania zawiodły, to Twoim kolejnym krokiem powinno być skontaktowanie się z infolinią Orange.