Marka Gemius regularnie przeprowadza badania dotyczące konsumowanych przez użytkowników Internetu treści oraz platform, na których spędzają oni najwięcej czasu. Ten szeroki obszar zainteresowań firmy obejmuje także analizę aktywnych odbiorców wśród najpopularniejszych serwisów streamingowych.
Platformy takie Netflix, HBO MAX czy Disney są – zaraz obok kina – dominującym sposobem na przeglądanie nowych produkcji ze świata kinematografii oraz telewizji. Omawiane serwisy posiadają zarówno swoje autorskie aplikacje mobilne, jak i strony internetowe, a aktywność ich użytkowników stała się przedmiotem badań najnowszego raportu opublikowanego na stronie Media-Panel.
Zestawienie najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce
Badania jednoznacznie wskazują na całkowitą dominację Netflixa w segmencie platform streamingowych w Polsce. Różnica między pierwszym miejscem a kolejną pozycją w zestawieniu jest ogromna i wynosi ponad 7 milionów aktywnych użytkowników. Małym zaskoczeniem jest jednak dla mnie fakt, że to Disney+ zbliżył się najmocniej do amerykańskiego serwisu. Z drugiej strony trzeba przyznać, że na, stosunkowo nowej w Polsce, platformie pojawiło się ostatnio dużo głośnych produkcji (m.in. Ahsoka).
Kolejne miejsca zajmują HBO MAX oraz serwis streamingujący materiały TVP. Powyższa tabelka ukazuje również zmiany jakie dokonały się w badanym segmencie na przestrzeni jednego miesiąca. Raport wskazuje więc na wzrost liczby użytkowników TVP, które jeszcze w lipcu plasowało się niżej niż Canal Plus, Prime Video czy Player. Bez zmian prezentują się natomiast wszystkie trzy miejsca na podium, ponieważ przez całe wakacje to Netflix, Disney+ oraz HBO MAX (w takiej kolejności) gromadziły największą liczbę odbiorców.