Jak sprawdzić aktualne subskrypcje na smartfonie z Androidem? Jak zrezygnować z opłat?

Użytkownicy smartfonów z systemem Android posiadają szeroki wybór aplikacji, wśród których znajdują się zarówno darmowe programy, jak i płatne tytuły. Niektórzy deweloperzy udostępniają także możliwość wykupienia odnawialnych abonamentów, gwarantujących dostęp do unikalnych funkcji konkretnej aplikacji.

Dane z ostatnich lat wskazują na to, że w Sklepie Play znajduje się obecnie ponad 3 miliony programów. Niestety twórcy części z nich utrudniają swoim użytkownikom anulowanie płatnej subskrypcji, w celu utrzymania klienta możliwie jak najdłużej przy płatnym planie. W niniejszym poradniku poznacie więc szybki sposób na zweryfikowanie wszystkich swoich płatności, a także ewentualną rezygnację z wybranej subskrypcji.

Jak anulować subskrypcję na smartfonie z Androidem?

Xiaomi Redmi Note 12

W celu uzyskania informacji dotyczących Twoich aktualnych subskrypcji należy w pierwszej kolejności otworzyć aplikację Sklep Play (zaznaczona na pierwszym zrzucie ekranu). Kolejnym krokiem będzie przejście do ustawień konta, do których dostęp można uzyskać po naciśnięciu na ikonę użytkownika zalogowanego na danym smartfonie.

Rozwinięcie omawianych ustawień pozwoli zarówno na przegląd opłacanych programów, jak i zweryfikowanie historii dotychczasowych płatności. Oznacza to, że w ten sposób możemy sprawdzić wszystkie zakupione przez siebie dotąd aplikacje.

Konfiguracja wyżej wymienionych ustawień jest możliwa po otwarciu zakładki “Płatności i subskrypcje”, w której zgromadzone są wszystkie aktualne abonamenty na programy ze Sklepu Play. Następnie wystarczy otworzyć opcję “Subskrypcje”, w której wyświetlą się aktywne płatności i to właśnie z tego miejsca możemy je anulować.

Omawiana zakładka pozwala także na odnowienie swojej starej subskrypcji. Cofając się do poprzedniego widgetu w menu, znajdziemy także podstrony umożliwiające wykorzystanie kodu rabatowego (np. na zakupy w Sklepie Play) oraz modyfikację aktualnej metody płatności.