Bitrix24 Supernova to nowy najjaśniejszy punkt na niebie. Twoja firma nie może go przegapić

Bitrix24 to nowoczesne oprogramowanie skierowane do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców. Domyślnymi użytkownikami systemu są bowiem przedsiębiorcy oraz zatrudniony przez nich personel. Do kluczowych funkcji systemu Bitrix24, dostarczanego przez Bitrix24 Ltd z siedzibą na Cyprze, należy zaliczyć przede wszystkim możliwości automatyzacji procesów związanych z pracą takich działów jak: sprzedaż, HR, marketing czy obsługa klienta.

Skrótowe opisanie przytoczonego oprogramowania jest dosyć trudne, ponieważ wiąże się ze sporymi uproszczeniami. Jeżeli nigdy wcześniej nie słyszałeś o Bitrix24 to powinieneś/powinnaś potraktować ten program jako gigantyczny hub narzędzi wspomagających pracę twojej firmy. W portfolio systemu znajdziesz więc zarówno opcje związane z automatyzacją poszczególnych procesów działania przedsiębiorstwa, jak i funkcje ułatwiające komunikację z pracownikami oraz zarządzanie dużymi projektami.

Wybuch gwiazdy to zawsze początek czegoś nowego

Marka Bitrix24 Ltd zdecydowała się na zaprezentowanie nowej wersji swojego flagowego produktu, czego efektem jest rozbudowa większości kluczowych narzędzi dostępnych dla użytkowników oprogramowania. Głównym założeniem wprowadzanych zmian jest utrzymanie dynamicznego wzrostu przedsiębiorstw, które zdecydowały się na oparcie swoich działań o system Bitrix24.

Chciałbym przy tym podkreślić, że w sformułowaniu “oparły swoje działania” nie ma najmniejszej przesady. Omawiany system ma w sobie narzędzia, z których może skorzystać praktycznie każdy dział twojej firmy:

  • jeśli pracujesz nad poprawą komunikacji z personelem, to docenisz możliwości zdalnego kontrolowania postępów pracy nad projektami,
  • jeśli twoim problemem jest brak kreatywnych pomysłów na kampanie marketingowe, to z całą pewnością wykorzystasz możliwości jakie oferuje wbudowany inteligentny asystent – CoPilot Pro,
  • jeśli natomiast zależy ci na poprawie wyników sprzedaży, to w systemie znajdziesz zarówno opcje ułatwiające kontakt z klientem, jak i narzędzia upraszczające tworzenie witryn e-commerce.

Nowa odsłona Bitrix24, debiutująca pod nazwą Supernova, gwarantuje udoskonalone działanie wszystkich kluczowych funkcji oprogramowania. To jednak nie wszystko, ponieważ program otrzymał również kilka nowych, błyskotliwych rozwiązań w zakresie wizualizacji oraz kontroli poszczególnych aspektów działania przedsiębiorstwa.

Wszystkie zmiany w Bitrix24 Supernova

Strumienie

Działanie:

Funkcja strumienie to nowa metoda prezentacji zadań związanych z konkretnymi projektami lub procesami w firmie. Jej głównym założeniem jest uproszczenie monitorowania dużych przedsięwzięć poprzez wizualizację postępów osiąganych podczas wykonywania kolejnych etapów pracy. Strumienie pozwalają więc każdemu członkowi personelu na sprawdzenie aktualnego stanu projektu, a co za tym idzie – zidentyfikowanie potencjalnych problemów, które mogą opóźnić jego finalizację.

Zalety nowej funkcji:

Prawdopodobnie najważniejszą zaletą wprowadzonego rozwiązania jest uproszczenie komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa. Możliwość regularnego sprawdzania postępów wykonywanych w ramach projektów, nad którym pracuje cała firma, będzie miała pozytywny wpływ na przejrzystość działań poszczególnych pracowników i pozwoli w szybszy sposób zweryfikować ich wydajność. Pracodawca otrzyma również przydatne narzędzie do optymalizacji rozwoju całego przedsiębiorstwa.

Bitrix24 Sync

Działanie:

Nowa wersja oprogramowania Bitrix24 Supernova otrzyma odświeżony design widoku umożliwiającego prowadzenie wideokonferencji z pracownikami. Zaktualizowana odsłona funkcji pozwoli, między innymi, na śledzenie kilku ekranów, udostępnianych równolegle przez różnych uczestników rozmowy. Rozbudowie ulegnie również bank efektów dźwiękowych, dostępnych w panelu każdego użytkownika systemu.

Nadmienię przy tym, że sama użyteczność omawianego narzędzia nadal pozostanie na wysokim poziomie, a pracodawcy będą w stanie prowadzić konferencje dla ponad 100 przedstawicieli personelu jednocześnie. Warto zaznaczyć, że każde połączenie posiada przypisany do niego czat tekstowy, który może służyć jako archiwum najważniejszych ustaleń danego połączenia.

Zalety nowej funkcji:

Dobra komunikacja między pracownikami a przełożonymi to prawdopodobnie jeden z najważniejszych elementów sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Możliwość prowadzenia konferencji online z tak dużą liczbą uczestników pozwala na szybkie przekazywanie kluczowych, z punktu widzenia marki, informacji – bezpośrednio do wszystkich członków zespołu. Zmiany w kwestii designu będą natomiast pozytywnie rzutowały na sam komfort obsługi narzędzia zarówno z perspektywy pracowników, jak i kadry zarządzającej.

Kanały

Bitrix24 nowe funkcje

Działanie:

Bitrix24 Supernova pozwala na stworzenie kanałów otwartych jedynie dla określonej grupy użytkowników twojego planu. W praktyce oznacza to więc, że możesz wygenerować czat, do którego dostęp otrzymają na przykład tylko nowi pracownicy firmy. Dzięki temu w prosty sposób przeprowadzisz onboarding, a zapisane w konwersacji informacje pozwolą na przyspieszenie procesu wdrażania personelu w nowy zakres obowiązków.

Administratorzy czatów otrzymają także dostęp do szczegółowych statystyk związanych z aktywnością poszczególnych członków zespołu (takich jak np. wyświetlenia czy komentarze). Bitrix24 zadbał również o zautomatyzowanie części procesów związanych z kanałami, dzięki czemu nowi pracownicy mogą być szybko dodawani do istniejących konwersacji, a zwolnieni przedstawiciele personelu od razu z nich usuwani.

Zalety nowej funkcji:

Kluczowe zalety kanałów są analogiczne do profitów wynikających z omówionej wcześniej opcji Bitrix24 Sync. Należy je więc rozważać przede wszystkim w kontekście poprawy komunikacji między pracownikami. Poszczególne działy mogą bowiem prowadzić swoje wewnętrzne czaty, skupione tylko i wyłącznie na zadaniach wykonywanych w obrębie konkretnego projektu.

Mobilny check-in

Działanie:

Kontrolowanie czasu pracy personelu jest złożonym zadaniem, szczególnie w przypadku dużych firm. Członkowie zespołu mogą bowiem pracować w różnych systemach godzinowych lub wykonywać swoje obowiązki w formie zdalnej, podczas gdy pozostała część pracowników realizuje zadania w trybie hybrydowym/stacjonarnym.

Check-in umożliwia zsynchronizowanie wszystkich danych związanych z organizacją pracy personelu. Jego praktyczne wykorzystanie polega na zaznaczaniu swojej obecności przez pracowników, którzy właśnie rozpoczęli dzień roboczy. Warto przy tym zaznaczyć, że funkcja ujednolica informacje związane z działaniem zespołu, dzięki czemu w prosty sposób będziesz w stanie kontrolować aktualne statusy zarówno osób przebywających na wyjazdach służbowych (np. w innej strefie czasowej), jak i pracowników działających w biurze.

Zalety nowej funkcji:

Weryfikowanie wydajności pracowników jest kluczowym elementem w procesie budowania sprawnie funkcjonującej firmy. Oszacowanie wpływu konkretnego członka zespołu na rozwój marki jest jednak dosyć trudne i wymaga konkretnych danych, takich jak na przykład ilość przepracowanych godzin. Check-in pozwala więc na regularne zbieranie informacji, które później będziesz w stanie wykorzystać podczas ewaluacji efektów pracy personelu.

Zautomatyzowane rozwiązania

Działanie:

Bitrix24 to system, którego fundament stanowi automatyzacja. Już w poprzedniej wersji oprogramowania użytkownicy mieli dostęp do szerokiej gamy wyzwalaczy, przyspieszających procesy wykonywane w ramach dużych projektów oraz eliminujące konieczność ingerencji w powtarzalne, codzienne rutyny firmy (takie jak np. generowanie raportów z postępami w pracy).

Nowa odsłona programu otrzyma większe możliwości konfiguracji poszczególnych elementów twojego workflow. W praktyce oznacza to więc, że jako administrator będziesz mógł utworzyć nowe elementy w swoim CRM z niestandardowymi polami, etapami oraz regułami automatyzacji. Cały proces będzie automatyczny, ale zachowa swoją przejrzystość. W dowolnym momencie możesz więc sprawdzić, na jakim etapie znajdują się postępy wykonywane w ramach konkretnego projektu.

Zalety nowej funkcji:

Wszystkie nowoczesne przedsiębiorstwa funkcjonują na wysoce konkurencyjnym rynku, a zasoby intelektualne pracowników powinny być wykorzystywane do zadań, których poprawne wykonanie pozostaje na ten moment poza zasięgiem inteligentnych asystentów.

Automatyzacja takich procesów jak sprzedaż (np. poprzez stworzenie procesu wyzwalającego wysłanie faktury w momencie zakończenia transakcji) umożliwia zwolnienie personelu z wykonywania drobnych – a jednocześnie zajmujących sporo czasu – obowiązków.

CoPilot Pro

Działanie:

Bitrix24 Supernova posiada domyślnie wgranego inteligentnego asystenta o nazwie CoPilot Pro. Narzędzie otrzymało kilka kluczowych usprawnień względem swojego poprzednika, a w jego nowej odsłonie użytkownicy mogą korzystać, między innymi, z rozbudowanej biblioteki promptów.

Dzięki temu obsługa czat bota staje się o wiele prostsza, ponieważ informacje, których szukasz mogą być wykorzystywane jako zmienna w przygotowanych wcześniej pytaniach. Te natomiast są zbudowane w taki sposób, by podać CoPilotowi Pro cały zakres danych, koniecznych do wygenerowania możliwie najlepszej odpowiedzi.

Zalety nowej funkcji:

Inteligentny asystent to narzędzie, którego nie może zignorować żaden ambitny przedsiębiorca. Korzyści płynące z wdrożenia czat botów w codzienne działania firmy są ogromne. Pracujący w twoim zespole personel może wykorzystać CoPilota Pro do generowania dodatkowych pomysłów na kampanie marketingowe, rozwój produktów czy generowanie treści na witrynę e-commerce.

Inteligentny asystent od Bitrix24 jest z resztą wyraźnie bardziej zaawansowaną usługą niż darmowe narzędzia pokroju Chatu GPT czy Google Gemini. Sprawdziłem to osobiście, a efekty mojego porównania możecie prześledzić w materiale dostępnym na kanale 3D-Info.

Uniwersalne aktywności

Działanie:

Kilkukrotnie wspomniałem już o zaletach związanych z automatyzacją, a profity płynące z takiego działania dostrzega również Bitrix24. W wersji Supernova znajdziesz więc możliwość tworzenia tak zwanych uniwersalnych aktywności, czyli podobnych do siebie zadań, wykonywanych cyklicznie przez pracowników twojej firmy. Mogą to być na przykład: negocjacje z klientem, burza mózgów podczas obmyślania nowej kampanii marketingowej czy konferencje prasowe.

Zalety nowej funkcji:

Nowa opcja ma za zadanie uprościć komunikację wewnątrz firmy. Aktualizowanie kalendarza o wykonywane schematycznie działania pozwoli zminimalizować ilość zbędnych komunikatów – wynikających z niedoprecyzowania poszczególnych aspektów zadania.

W praktyce oznacza to więc, że jeśli jeden z przedstawicieli twojego personelu zobaczy, że ma w swoim kalendarzu wyróżnione negocjacje z klientem, to będzie doskonale wiedział, co konkretnie ma do nich przygotować (w założeniu jest to bowiem proces, w którym brał on wcześniej udział).

Podpis elektroniczny dla HR

Działanie:

Elektroniczny podpis to narzędzie, z którego od lat korzysta zapewne zdecydowana większość przedsiębiorców. Bitrix24 pozwala jednak na używanie tej funkcji w sposób zintegrowany z całym oprogramowaniem. Oznacza to, że poszczególne dokumenty przygotowane przez dział HR mogą zostać wysłane do pracownika bezpośrednio z poziomu systemu i w taki sam sposób przez niego zaakceptowane.

Zalety nowej funkcji:

Zalety wbudowanego elektronicznego podpisu są dosyć oczywiste. Omawiane narzędzie to kolejny krok w procesie minimalizacji nieścisłości oraz błędów w działaniu twojej firmy. Zapewnia on bowiem dynamiczny przepływ dokumentów związanych z poszczególnymi pracownikami, dzięki czemu kwestie formalne nie zakłócają codziennego działania przedsiębiorstwa.

Nowe panele w Kreatorze BI

funkcje Bitrix24

Działanie:

Kreator BI to jedno z podstawowych narzędzi do generowania raportów analitycznych, opartych na danych zgromadzonych przez twoją firmę. Nowa odsłona omawianej funkcji pozwala na edytowanie roli użytkowników posiadających dostęp do konkretnego dokumentu.

Możesz więc ograniczyć wpływ pracowników poprzez zmianę trybu pliku na np.: tylko do odczytu lub edycja. Poszerzony został również zestaw danych, z których korzysta Kreator. W udoskonalonej wersji znajdziesz więc takie zakładki jak: zadania, inteligentne procesy, workflowy, katalog produktów.

Zalety nowej funkcji:

Rozwój firmy wymaga regularnej oceny wykonywanych postępów, a najlepszym sposobem na ich weryfikację jest konfrontacja z twardymi danymi. Synteza dużej ilości informacji jest jednak czasochłonnym zadaniem, a Kreator BI może wykonać je za ciebie.

Nowy Bitrix24 Supernova połączy wszystko co najlepsze

Podczas wybuchu supernowej powstaje wiele, kluczowych dla chemicznej różnorodności wszechświata, pierwiastków. Marka Bitrix24 wyraźnie zainspirowała się tym faktem i stworzyła oprogramowanie, które łączy w sobie zróżnicowane – a jednocześnie sprawdzone – funkcje z poprzedniej odsłony systemu oraz zupełnie nowe i udoskonalone rozwiązania.

System Bitrix24 jest dostępny w kilku planach, a ceny poszczególnych wariantów zostały uzależnione od dostępu do konkretnych funkcji. Kluczową różnicą jest również ilość miejsca w chmurze, przeznaczona na pliki użytkownika, oraz liczba personelu, który może zostać dołączony do twojego zespołu.

Przed zakupem oprogramowania możesz przetestować wszystkie najważniejsze funkcje w ramach darmowej wersji próbnej. Udział w trailu nie wymaga od ciebie podania żadnych szczegółowych danych (pokroju nr. karty kredytowej), natomiast samo założenie nowego konta potrwa dosłownie 2 minuty.