We współczesnym biznesie automatyzacja rutynowych zadań staje się integralną częścią skutecznego zarządzania.W tym kontekście Bitrix24 oferuje potężne narzędzie – CoPilot, które wykorzystuje moc sztucznej inteligencji. W tym artykule przyjrzymy się, jak CoPilot może pomóc zautomatyzować rutynowe zadania i poprawić ogólną produktywność Twojej firmy.
W ostatnich latach sztuczna inteligencja szybko przenika do wszystkich obszarów naszego życia, od codziennych zadań po złożone procesy zawodowe. Wciąż jednak widać zauważalną przepaść pomiędzy szumem wokół możliwości sztucznej inteligencji, a jej rzeczywistymi osiągnięciami. Nie zmienia to faktu, że według analityków z Gartner aż 74% dyrektorów generalnych spodziewało się już na początku 2024 roku, że sztuczna inteligencja będzie miała znaczący wpływ na ich branże. Jest to znaczący wzrost w stosunku do lat ubiegłych i można założyć, że prognozy na 2025 rok będą jeszcze wyższe. Nie ma się zatem co dziwić, że eksperci uważają, iż to jest najlepszy czas na zrozumienie i wdrożenie strategii oraz narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji. Tylko jak to zrobić?
Co to jest CoPilot?
CoPilot to wyjątkowa sztuczna inteligencja od Bitrix24, serwisu dostarczanego przez Bitrix24 Ltd z siedzibą na Cyprze. Jest bezpłatna i doskonale wyręcza w codziennej pracy. Dzięki integracji AI z systemem CRM możesz zautomatyzować wiele zadań i procesów, skrócić czas ich wykonania i zwiększyć produktywność. Nowoczesne technologie i uczenie maszynowe sprawiają, że twoja praca jako menedżera, jak i twojego zespołu, będzie po prostu wydajniejsza.
Asystent CoPilot został zaprojektowany specjalnie po to, aby uczynić twoje życie łatwiejszym i wygodniejszym. W zależności od potrzeb jest w stanie tworzyć teksty i zapytania dla wyszukiwarek, analizować dane i wiele więcej. W dalszej części tego artykułu omówię jego funkcjonalności i możliwości bardziej szczegółowo. Warto również zaznaczyć, że narzędzie to jest stale rozwijane, dlatego w przyszłości możemy oczekiwać jeszcze większych możliwości.
Po co delegować rutynowe zadania AI?
W czasach szybko zmieniających się warunków na rynku i rosnącej konkurencji, efektywność stała się kluczowym elementem sukcesu każdej organizacji. Jednym z podstawowych sposobów poprawy efektywności jest oddelegowanie rutynowych zadań. Wiąże się to z tak zwanym outsourcingiem powtarzalnych i czasochłonnych czynności, które nie wymagają specjalistycznych umiejętności ani dogłębnej analizy, innym osobom czy właśnie systemom informatycznym.
Co dzięki temu zyskujemy? Uwolnienie się od rutynowych obowiązków pozwala pracownikom i menedżerom skoncentrować się na zadaniach o wyższej wartości, które wymagają krytycznego myślenia, kreatywności i planowania strategicznego. Przyczynia się to do bardziej efektywnego i ukierunkowanego wykorzystania czasu pracy. Co więcej, kiedy nie jesteśmy przytłoczeni monotonnymi zadaniami, chętniej realizujemy bardziej złożone i znaczące cele, co zwiększa ogólną produktywność, jakość pracy oraz komfort nasz i naszych współpracowników. Unikamy w ten sposób wypalenia zawodowego i zmniejszenia motywacji. Oddelegowanie takich zadań pomaga utrzymać wysoki poziom satysfakcji i zaangażowania pracowników. Co więcej, praca nad ambitnymi projektami pozwala na poszerzenie horyzontów zawodowych, odkrywanie nowych obszarów i nabywanie cennych umiejętności, które przyczyniają się do rozwoju nie tylko twoich pracowników, ale i całego biznesu.
Bitrix24 i AI – niedroga automatyzacja na wyciągniecie ręki
Bitrix24 to kompleksowa platforma do zarządzania biznesem, która oferuje szeroką gamę narzędzi poprawiających komunikację w zespole, zarządzanie projektami, CRM i ogólną wydajność przepływu pracy. System zapewnia scentralizowane zarządzanie zasobami firmy, udostępniając narzędzia do komunikacji, zarządzania zadaniami i obiegu dokumentów. Tym, co czyni Bitrix24 szczególnie atrakcyjnym, jest jego elastyczność i skalowalność, dzięki czemu z platformy mogą korzystać zarówno małe firmy, jak i duże korporacje.
Bitrix24 aktywnie integruje sztuczną inteligencję w swoich procesach pracy, dzięki czemu automatyzacja jest dostępna dla szerokiego grona użytkowników. Wprowadzenie AI do platformy pozwala zautomatyzować wiele rutynowych zadań, które tradycyjnie zajmowały sporą ilość czasu pracowników.
Sztuczna inteligencja w Bitrix24 pomaga usprawnić interakcję z klientami, udostępniając narzędzia do analizy danych klientów, automatyzowania kampanii marketingowych i personalizowania komunikacji z klientami. Możliwości AI są naprawdę ogromne. Może przetwarzać dużą ilość danych z niezwykłą dokładnością, co znacznie zmniejsza ryzyko pojawienia się błędów typowo związanych z tak zwanym błędem ludzkim. W przypadku zadań wymagających dbałości o szczegóły i powtarzalności, takich jak wprowadzanie danych lub ich analizowanie, sztuczna inteligencja jest po prostu bardziej skuteczna, zapewniając dokładniejsze i bardziej wiarygodne wyniki. CoPilot może analizować dużą ilość danych i dostarczać kierownictwu cennych informacji umożliwiających podejmowanie świadomych decyzji. Może na przykład identyfikować trendy sprzedażowe i prognozować popyt na produkty.
AI w Bitrix24 znacząco usprawnia również zarządzanie projektami i relacjami z klientami. Sztuczna inteligencja pomaga optymalizować planowanie projektów, alokację zasobów czy śledzenie postępów. CoPilot stworzy szczegółowy i przejrzysty opis zadania, a także rozdzieli je pomiędzy pracowników. Nie musisz już ręcznie dzielić obowiązków na podpunkty – CoPilot automatycznie doda listę kontrolną. Co więcej, oszczędzi czas także tobie czy menedżerom. Przeanalizuje wszystkie komentarze do zadania, podkreśli kluczowe punkty i pomoże przygotować odpowiedź czy sprawozdanie.
W obszarze relacji z klientami CoPilot zapewnia głębsze zrozumienie potrzeb klientów oraz dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji i rozwiązań. To nie tylko poprawia satysfakcję klientów, ale także wzmacnia długoterminowe relacje z nimi. Menedżerowie często stają przed trudnością w jednoczesnym prowadzeniu rozmowy telefonicznej i ręcznym rejestrowaniu kluczowych aspektów. A co z sytuacją, gdy klient oddzwania do nas po tygodniu? Sieć neuronowa zintegrowana z telefonią wirtualną może automatycznie przekonwertować nagranie rozmowy telefonicznej z klientem na tekst, podkreślając kluczowe punkty i wypełniając odpowiednie pola w karcie leada lub oferty, automatycznie wprowadzając te zmiany w plan dalszego działania. Uwalnia to pracowników od rutyny i chroni przed wypaleniem zawodowym. Teraz nie ma potrzeby ponownego odsłuchania rozmowy, aby zapamiętać szczegóły czy na szybko je sobie przypomnieć.
Co więcej, platforma zawiera asystenta AI, podobnego do znanego ChatGPT, który może przetwarzać zapytania, aby pomóc Ci w tworzeniu treści, zarządzaniu zadaniami czy szybkim dostępie do informacji. CoPilot może pełnić funkcję eksperta w różnych dziedzinach, oferując ponad 30 ról, w tym m.in. menedżera sprzedaży, prawnika, menedżera HR, programistę, a nawet poetę, psychoanalityka czy wielu innych. W przypadku zespołowej burzy mózgów możesz zaprosić współpracowników do czatu za pomocą CoPilota, aby zadawali pytania i wspólnie omawiali pomysły, a wszyscy uczestnicy czatu będą mogli zobaczyć odpowiedzi AI. Możesz także przesłać swoje pomysły AI, aby otrzymać konstruktywną krytykę. Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu modelu języka bazującemu na ChatGPT. Ten zapamiętuje kontekst rozmowy i podtrzymuje dialog, realizuje różnego typu prośby jak np. „wyjaśnij”, „wymyśl”, „krytykuj”. Dzięki mocy sieci neuronowych CoPilot potrafi rozumować niemalże jak człowiek i udzielać odpowiedzi budując logiczne wnioski.
Wprowadzenie sztucznej inteligencji (AI) w Bitrix24 otwiera nowe możliwości optymalizacji i usprawniania procesów pracy w firmach różnej wielkości. W przyszłości rola AI w delegowaniu zadań i usprawnianiu procesów pracy będzie tylko rosła.
Możemy spodziewać się jeszcze większej integracji sztucznej inteligencji ze wszystkimi aspektami procesów biznesowych, oferując jeszcze bardziej spersonalizowane i wydajne rozwiązania. Zmieni to nie tylko sposób, w jaki pracujemy, ale także zapewni nowe możliwości w zakresie innowacji i wzrostu naszego biznesu. Dlatego uważam, że integracja AI w systemach takich jak Bitrix24 to nie tylko trend, ale konieczność dla każdego, kto dąży do efektywności i sukcesu.