Sprawdź, jakie są najpopularniejsze serwisy społecznościowe w Polsce. TikTok dopiero na trzecim miejscu

Współczesne serwisy społecznościowe są czymś więcej niż tylko platformami do komunikowania się z najbliższymi znajomymi oraz rodziną. Portale takie jak Facebook czy TikTok od dłuższego czasu stanowią źródło wiedzy o aktualnych wydarzeniach na świecie, co wynika głównie z dużej aktywności ich użytkowników.

Nic więc dziwnego, że podlegają one nieustannym badaniom ze strony przeróżnych instytucji, które szacują potencjalny wpływ konkretnych aplikacji na społeczeństwo. Jest to również istotne z punktu widzenia czysto biznesowego, ponieważ dzięki analizie aktywnych użytkowników na popularnych portalach, przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się w jaką formę reklamy najlepiej zainwestować.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe wśród polskich użytkowników

Portal Gemius regularnie analizuje udział współczesnych mediów, stron oraz aplikacji w ruchu internetowym. Opublikowane w sierpniu badanie zestawia ze sobą najpopularniejsze serwisy społecznościowe wśród polskich użytkowników (badanych obszarów jest znacznie więcej, a więc zachęcam do sprawdzenia oficjalnej strony autorów).

Na pierwszym miejscu – niezmiennie od lat – plasuje się Facebook, z którego w lipcu tego roku skorzystało aż 24 miliony osób. Zdecydowanie mniejszym wynikiem mogą cieszyć się Instagram (14 milionów) oraz TikTok (12 milionów), które zajmują kolejno drugie oraz trzecie miejsce omawianym rankingu. Pozostałe pozycje możecie prześledzić na poniższym zrzucie ekranu.

Dane serwisy 2023

Interesujące jest to, że dwa największe serwisy społecznościowe (Facebook oraz Instagram) należą do tego samego przedsiębiorstwa (Meta). Wątpię, aby jakikolwiek inny portal był dzisiaj w stanie zagrozić ich czołowej pozycji – szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ostatnie problemy Twittera. Te z resztą wyraźnie obiły się na aplikacji, co widać jeśli porównamy najnowszy ranking Media-Panelu z zestawieniem udostępnionym około 6 miesięcy temu.

Przypomnę tylko, że serwis z (niegdyś) ptaszkiem w logo został przejęty przez Elona Muska w październiku zeszłego roku. Od tamtego czasu portal miał niemało problemów wizerunkowych, które w dużej mierze wiązały się z niespodziewanymi decyzjami nowego właściciela. Ostatnim ruchem miliardera była chociażby zmiana nazwy popularnej aplikacji z “Twitter” na “X”.

dane serwisy 2022

Porównanie rankingów z lipca 2023 roku oraz grudnia 2022 roku ujawnia, że liczba aktywnych użytkowników serwisu w Polsce spadła z prawie 10 milionów miesięcznie do około 8.5 miliona. Na ten moment trudno jednak stwierdzić, czy jest to pokłosie dziwnych decyzji nowego właściciela serwisu – z takimi wnioskami warto wstrzymać się do publikacji kolejnych badań autorstwa firmy Gemius.